Surprise party en aankomst Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lisette Vos - WaarBenJij.nu Surprise party en aankomst Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

Surprise party en aankomst Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Lisette

15 Februari 2017 | Bonaire, Bonaire

Hoihoi,

Wat leuk dat je mijn reisverslag leest! Ik ben nu al anderhalve week op dit mooie eiland en de eerste week is echt voorbij gevlogen! Voordat ik jullie alles ga vertellen over mijn eerste week in mijn volgende reisverslag, wil ik nog even terug komen op zaterdag 4 februari.

Vanaf 15:30 had mijn lieve vriendje Jasper een verrassingsprogramma voor mij bedacht. Ik had tot 15:30 de tijd om mijn koffers in te pakken en daarna nam Jasper mij mee. Allereerst gingen we naar de school waar Jasper werkt. Hij liet mij het klaslokaal zien waar hij les geeft en vervolgens gingen we naar zijn ouders om lekker te eten. Daarna gingen we nog even de oma van Jasper gedag zeggen. Jasper vertelde dat de volgende verrassing was dat we op de foto gingen met z'n tweeën. Heel leuk idee en hij vroeg of ik mijn mooie jurkje aan wilde doen. Ik vond dit een goed idee en dacht hier ook verder niet over na.

Voordat we een foto zouden maken, was het plan om nog even wat te drinken bij mijn oom en tante. Onderweg zei ik al een paar keer tegen Jasper dat hij best wat harder mocht rijden en dat hij al twee keer naar rechts had gemoeten. Ik vond het maar dom dat hij voor de 3e keer weer niet naar rechts ging. Er was nog een smal weggetje waar hij eindelijk naar rechts ging. Hij stopte opeens op de parkeerplek van het buurtcentrum van Nieuw-Moscou en hij vertelde dat we hier op de foto gingen. Ik vertelde nog dat het zo toevallig was dat ik daarnaast op een school had stage gelopen. Ik vond het raar dat de auto van mijn ouders er stond en vroeg wat zij hier dan deden. 'Ja, jouw ouders gaan ook mee op de foto'. Ik dacht nog: 'mm, wat een bijzondere plek om een foto te maken'. Ik ging naar binnen en ik vroeg Jasper nog wat we hier toch gingen doen. Hij trok mij mee en we deden de deur open. Er ging een lamp aan en ik zag een hele grote zaal vol met allemaal mensen. Ik zag niet gelijk wie het allemaal waren en ik schrok heel erg, haha! Iedereen riep: 'surprise!' Mijn hele familie was er, kennissen en lieve vrienden. Ik kon het allemaal niet geloven. Het leek net voor 2 seconden een droom en besefte toen pas dat al deze mensen er voor mij waren. Wat was ik verrast en ik had dit echt nooit verwacht!

Als je op deze link klinkt, kan je nog eens terug zien wat mijn reactie was ;) Ook hadden mijn vriendinnen nog een super leuke film gemaakt met allemaal foto's van vroeger tot nu. Super leuk was dit!! Ik wil iedereen die er was heel erg bedanken! En ook mijn lieve papa en mama: een super goed georganiseerde surpiseparty. Ik zal dit nooit meer vergeten!

De dag erna, zondag 5 februari, brachten mijn ouders, Sharon en Jasper mij naar Schiphol. Het was niet leuk om afscheid te nemen, maar ik had ook super veel zin in mijn grote avontuur samen met Renske! Tijdens de vliegreis werden we goed verwend met heerlijke maaltijden, hebben we veel gekletst en een film gekeken. De 10,5 uur vlogen voorbij en we kwamen aan op Bonaire. We stapten het vliegtuig uit en de zon scheen nog volop. Je voelt gelijk het heerlijke windje als je het vliegtuig uitstapt.

We werden opgehaald door onze huisbaas (en buurvrouw) Karen. Het viel me al gelijk op dat het verkeer hier heel anders is. Er zijn geen stoplichten op dit eiland en er zitten veel mensen achter in de truck. Aan APK doen ze hier ook niet. Het is dan ook niet gek dat je allemaal auto's ziet met dikke deuken.

Aangekomen bij ons appartement, ontmoette ik voor het eerst de twee honden die ons mooie appartement bewaken. Ik vond dit best spannend, omdat ik een keer achterna was gezeten door een rottweiler. En raad eens welke hond om ons huis loopt van onze huisbaas? Ja, een rottweiler dus. Gelukkig zijn het harstikke lieve honden en ben ik nu al dikke vriendjes met ze! Ik vind het ook een heel fijn idee dat we goede waakhonden om ons huis hebben. Renske en ik delen echt een super mooi appartement met een heerlijke grote tuin. In de tuin hebben we palmbomen, een papayaboom (heerlijk fruit die we elke ochtend door de yoghurt en muesli eten), een granaatappelboom, een spinazieplant, oreganoplanten, lemon grass, een anijsplant en een aloe vera planten. We hebben dus ons eigen fruit, kruiden en geneesmiddel in de tuin. Echt gaaf! Daarnaast hebben we beide ook nog een eigen slaapkamer en badkamer. Kan niet beter dus!

In mijn volgende reisverslag ga ik alles vertellen over mijn eerste week op dit heerlijke eiland!

  • 16 Februari 2017 - 13:45

    Jeanet:

    Ha ha Lisette dat was een leuke verassing hé en dat gezicht van jou ... dat vergeten wij niet snel!
    En al die lekkere groenten en fruit komen wij zelf even uitproberen wanneer wij bij jou op bezoek komen! Wel de honden even op de hoogte brengen dat wij komen....
    Liefs mama

  • 18 Februari 2017 - 11:29

    Rikie:

    Jasper heeft het filmpje laten zien van jouw reactie haha! En hij vertelde waarom hij maar steeds niet naar rechts ging!
    Jullie hebben het goed voor elkaar daar! Geniet!

    groeten uit Oosterhesselen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Hoihoi, Voor mijn LIO-stage woon ik voor nu een half jaar op het mooie Bonaire. Om de twee weken wil ik een reisverslagje schrijven van mijn avontuur hier. Leuk dat je geïnteresseerd bent en veel leesplezier! Groetjes, Lisette

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 6028

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juli 2017

Bonaire 2017

Landen bezocht: