De derde en vierde week op Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lisette Vos - WaarBenJij.nu De derde en vierde week op Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

De derde en vierde week op Bonaire

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Maart 2017 | Bonaire, Bonaire

Op maandag hebben Renske en ik alles gereld voor onze auto. Zoals ik al had verteld is het een Daihatsu Feroza en we noemen hem Ferry! We moesten eerst naar de verzekering om een WA-verzekering af te sluiten. Daarna moesten we met dat bewijs naar de bank om de wegenbelasting te betalen en vervolgens moesten we naar een gebouw van financiën om onze kentekenplaten op te halen. In anderhalf uur hadden we alles geregeld!
Op de terugweg hebben we nog een lekker broodje gehaald bij een heerlijke broodjeszaak en dit lekker opgegeten in onze achtertuin.
Op de dinsdag, donderdag en vrijdag heeft Renske altijd stage en ik op woensdag, donderdag en vrijdag. Op dinsdag wil ik normaal gesproken bezig met mijn onderzoek, maar deze dinsdag had ik dat nog even uitgesteld. Ik was er wel gelijk uitgegaan met Renske om 6:00 en ik ging lekker hardlopen. Mijn doel is om elke week drie keer hard te lopen via een hardloopschema en dat gaat tot nu toe nog erg goed. Overdag, als de zon schijnt, is het niet te doen, maar in de vroege ochtend voor zonsopgang (6:45) en in de avond is het nog redelijk te doen. Onderweg kom ik altijd hele mooie vogels tegen.
Op de woensdag had ik stage en ik had nog vooral geobserveerd en de rekenles gegeven. Ik ging bewegend rekenen doen en de leerlingen vonden het geweldig. Dit hadden we namelijk nog nooit gedaan. Ook hebben we vandaag onze auto opgehaald! Hij rijdt echt super en we hebben toen gelijk even boodschappen gedaan.
Op donderdag heb ik de taalles en rekenles gegeven. Het is echt een uitdagende groep, dus ik moet echt consequent zijn. Na de vakantie ga ik de hele groep al overnemen. Dit is na anderhalve week. Normaal heb je hier een inwerkperiode van 4 weken voor, dus ik denk dat ze het mij dan wel toevertrouwen. Ik kan niet wachten om helemaal mijn eigen ding te doen en dat er niemand meer achter in de klas zit om mij te observeren.
Op de vrijdag voor de vakantie vierden we carnaval op school. Om het kwartier wisselden de leerlingen van klas en werd er een andere activiteit gedaan, zoals spelletjes, tekenopdrachten en filmpjes. Ook gaf elke klas een voorstelling op het grote podium midden in de school. Het laatste uur kregen de leerlingen 5 bonnetjes waarmee ze allemaal lekkere dingen konden halen. Het was echt niet normaal wat ze allemaal op konden halen: drinken, suikerspin, popcorn, snoep, cupcakejes, koekjes, chocolade, chips en fruit. En dan niet 1 spekje, maar echt 5 hele grote spekken in een zakje.
Zaterdagmiddag zijn we naar Lac Bay geweest. Ik heb nog zo mooi helder blauw water gezien. Dit is de plek waar je heel mooi kan windsurfen. We hebben wat gedronken bij een strandtentje en hadden super mooi uitzicht op zee en de windsurfers. Ik kan niet wachten om te beginnen met windsurfen. Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan windsurfen of kitesurfen, maar deze plek zag er zooo mooi uit en je kan ook best hard gaan met windsurfen. We hebben in de vakantie ook gekeken bij de kitesurfers en dit zag er toch wel heftig uit. Ze gaan echt kei hard en springen wel 10 meter de lucht in. Dit lijkt me wel heel erg moeilijk om te leren en zo stoer voel ik mezelf nou ook weer niet.
Renske en ik hebben afgesproken dat we elke zondag iets lekkers voor bij de koffie halen. Deze zondag hadden we een heerlijke cheesecake. We hebben even een planning gemaakt voor alle stageopdrachten en ’s middags zijn we naar de volwassen carnaval parade geweest. Wat was dit weer leuk om te zien. Iedereen was heel vrolijk en blij en ze droegen hele mooie gekleurde kleding. ‘s Avonds hebben Renske en ik Boer zoekt vrouw gekeken. Elke zondagavond volgen wij dit trouw en we kunnen ons hier erg op verheugen!

Deze vierde week op Bonaire hadden we carnavalsvakantie. Deze week is ook weer voorbij gevlogen. Op de maandag heb ik de overdracht gehad van mijn klas met mijn coach. We hebben alles even doorgesproken en na de vakantie ga ik haar hele groep overnemen voor drie dagen! ’s Middags zijn we lekker naar het strand. We durfden niet meer alleen het water in na onze ervaring met de tarponvis en we zouden wisselen van waterschoentjes en duikbril. Dit was best spannend, want we moesten op elkaar vertrouwen dat er geen enge vissen waren haha! s' Avonds gingen we hier voor het eerst uiteten. Een leuke eerste dag van de vakantie!
Op de dinsdag hebben we een grote schoonmaakactie in ons appartement gehouden en ons hele appartement glimt weer! Woensdag was de leukste dag van de vakantie! Wij hebben met onze eigen auto een tour gemaakt door het nationale park ‘Slagbaai’ in het noorden van dit eiland. Het voelde niet alsof we op safari waren! We reden over bijna alleen maar zandpaden door hele mooie natuur en kwamen bijna niemand tegen. Het was erg heuvelachtig en daar raden we dan in onze stoere auto. We hebben tussendoor bij allemaal hele mooie plekjes met super uitzicht stops gemaakt. Ik ging bij een baai snorkelen en ik heb nog nooit zoveel mooie vissen en koraal gezien. Het was best spannend, want er waren golven en hele hoge koralen waar je tussendoor moest zwemmen. Ik heb nog een hele mooie vis op de foto gezet! Het was best moeilijk om uit het water te komen, omdat er golven waren en de koralen aan alle kanten met scherpe punten uitstaken. Ik schaafde nog even langs een koraal en kwam uit het water met een paar schrammen en een blauwe plek op mijn rug. Gelukkig heb ik mijn drie snorkeldiploma’s gehaald vroeger, dus verder ging het helemaal goed, haha. Onderweg hebben we hele mooie fel gekleurde vogels gezien, pelikanen, flamingo’s, papegaaien, ezels, geiten, leguanen, pega pega’s en hagedissen. In totaal zijn we 6 uur in dit park geweest en ik kan niet wachten om volgende week (ja dan al) mijn ouders dit te laten zien! Ik weet zeker dat ze hun ogen uit gaan kijken.
Donderdag zijn we naar een privé strandje geweest en hebben we lekker relaxt een boek gelezen. Er zijn zoveel strandjes op Bonaire waar gewoon geen andere mensen zijn. Ik vind het heerlijk dat Bonaire niet zo toeristisch is! Elke week legt er wel een cruiseschip aan langs de boulevard, maar die mensen weten gelukkig nog niet waar al de rustige strandjes zijn. Hier kan ik zo van genieten!
Vrijdag en zaterdag zijn we de hele dag bezig geweest voor ons onderzoek en stageopdrachten. Ja, we zijn eindelijk begonnen. We hebben genoeg te doen! We hebben bedacht om maandag met stagevoorbereidingen en verslagen bezig te gaan en op de dinsdag (voor mij) aan mijn scriptie te werken. In het weekend kunnen we dan echt genieten van dit mooie eiland en dan voelt het net alsof we op vakantie zijn!
Vanochtend zijn we hier naar een kerk geweest. Ik was zo benieuwd hoe het er hier aan toe gaat en Renske was zo lief om met mij mee te gaan. Dat vond ik wel heel speciaal! De mensen waren allemaal heel vriendelijk en we werden gastvrij ontvangen!
Volgende week zondag komen mijn ouders voor twee weken! Ik kan niet wachten om ze hier alles te laten zien! Ook heeft mijn lieve zusje Sharon afgelopen zaterdag nog een vliegticket geboekt. Ze komt 2,5 week en ik kan niet wachten om haar hier alles te laten zien.

Ik hoop dat het niet al te lang was om te lezen en dat jullie het leuk vonden om te lezen! ;)
Tot over twee weekjes! Liefs, Lisette

  • 06 Maart 2017 - 08:15

    Anneke Venema:

    Hoi Lisette,
    Wat is het leuk om jou verhalen te lezen, zo krijgen we veel mee van wat jij allemaal doet en beleefd op Bonaire.
    Veel afwisseling leuk!!
    Veel succes deze week als juf voor de klas :-))

    Groetjes Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Hoihoi, Voor mijn LIO-stage woon ik voor nu een half jaar op het mooie Bonaire. Om de twee weken wil ik een reisverslagje schrijven van mijn avontuur hier. Leuk dat je geïnteresseerd bent en veel leesplezier! Groetjes, Lisette

Actief sinds 12 Feb. 2017
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 6027

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 17 Juli 2017

Bonaire 2017

Landen bezocht: